חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

בעד ונגד

בעד ונגד.
מי בעד ומי נגד? מהרגע הראשון שתינוק בא לעולם משייכים אותו לקבוצה כזו או אחרת, אם הקבוצה היא דת, כת, עדה, מדינה, קבוצה ועוד, וזאת כדי שיהיה בעדנו ורק שלא יהיה בקבוצה שנגדנו כשיגדל.
שהגענו כתינוקות מבית החולים הביתה ובגרנו, כבר יש שתי קבוצות לפחות, אבא שהוא בעד ואימא שהיא נגד ו/או להפך, ואז מתחיל הסיפור אימא נגדי ואבא בעדי ו/או להפך, ואז מתחיל הפחד והבלבול לאיזה קבוצה אני שייך של אימא או של אבא, ואם יש אחים ואחיות המצב מסובך הרבה יותר, ואז כבר מגיל צעיר אתה מתחיל ללמוד להיות אגואיסט, אינטרסנט, ולעשות מניפולציות של בעד ושל נגד עם קבוצה זו או אחרת.
מאוחר יותר בגן, בבית הספר, בצבא, בפוליטיקה, בחברה, באוניברסיטה, בעבודה, בזוגיות, במשפחה, בספורט ואיפה לא, באופן אינסטינקטיבי וכשאנחנו פועלים באופן אוטומטי ללא מודעות, אנחנו משייכים את עצמנו לקבוצה מסוימת שאנחנו בעדה, כדי שהחברים שאיתנו יהיו בעדנו, ורק שלא יהיו נגדנו.
בדיאלוג, בויכוח, בשיחה, באופן אינסטינקטיבי אנחנו מחפשים את האנשים שהם בעדנו או נגדנו, ובאופן אוטומטי אנחנו מתחברים לאנשים שבעדנו.
אנחנו מתוכנתים לכך שיש אנשים שהם בעדנו ושיש אנשים שהם נגדנו.
הצורך לשייך את עצמנו לקבוצה מסוימת שהיא בעד ולא לקבוצה שהיא נגד, נוצרת מתוך דפוס התנהגות רגשי שמתוכנת ומקובע בתודעתנו ושעובר מדור לדור.
זאת כיוון שחינכו, תכנתו, אילפו אותנו שיש טובים ושיש גם רעים, ושאנחנו צרכים להיות הטובים ולהיות חלק מהקבוצה של הטובים, ורק שלא נהיה הרעים ונתחבר לקבוצה של הרעים.
רק שכחו ללמד אותנו ולהסביר לנו או שלא ידעו ללמד ולהסביר לנו, שהרגשות  החיוביים והשליליים שיצרו את הטוב והרע הם בתוכנו, ואלה הם רגשות פנימיים שגורמים לנו להזיה ולפרוש שגוי של האני העצמי שלנו, של הזהות האמיתית והמציאות האמיתית, ולכן אנחנו יוצרים את המציאות של בעד ונגד, טובים ורעים, שזו מציאות שהיא אשליה.
ישנה אפשרות נוספת שאותה כנראה לא ידעו ללמד ולהסביר לנו, שאפשר להשתנות ולא ליצור מציאות של בעד ונגד, טובים ורעים, ואז אתה נטרלי.
כלומר, אפשר להתנהג באופן רגוע ורציונלי ללא הרגשות שגורמים לנו לפיצול, לקונפליקט, לניגוד, של בעד ונגד, טוב ורע.
כלומר, אפשר להיות רגועים ולחיות ללא ייצור והפעלת הרגשות הפנימיים שגורמים לנו להיות בעד ונגד.
אפשר ורצוי להסכים או שלא וזו התייחסות רציונלית ועניינית.
המציאות משקפת את מי שאתם באמת כשאתם בעד ונגד, כלומר אתם בעדכם ואתם גם נגדכם, אתם הטובים לעצמכם ואתם גם הרעים לעצמכם, החלוקה וההשתייכות לקבוצות הם בתודעתכם וזה הקונפליקט הפנימי, הניגוד הפנימי שיוצר את הגזענות והאשליה ומשקפת את אישיותכם.
אפשר ליצור מציאות ניטרלית ועניינית, שאין בה אנשים שהם בעד ושאין בה אנשים שהם נגד, שאין בה טובים ושאין בה רעים ושאין בה חלוקה לקבוצות.
אתם אלה שיוצרים את מי שאתם ואת המציאות שבה תחיו.
מסקנה: הרגש הטוב והרגש הרע הם אלו שיוצרים בתודעתו של בן האנוש את הפיצול, הקונפליקט, הניגוד הפנימי, שיוצר דפוס התנהגות שמשקף את אותם הרגשות ויוצר מציאות של בעד ושל נגד.
סיכום: חינכו אותנו הורינו שיש שתי אפשרויות שאיתם אנחנו יכולים לחיות לפיהם.
אפשרות אחת היא לחיות עם הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב כמו, אהבה, אושר, צחוק, שמחה, הנאה, יצר מיני ועוד.
אפשרות שנייה היא לחיות עם הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע כמו, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד.
חינכו אותנו שעלינו לשאוף ולחיות אך ורק עם הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש איתם טוב, אבל העיקר שלא לחיות עם אותם הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש איתם רע.
אבל קיימת אפשרות נוספת שעלינו לשאוף אליה שמחברת אותנו לאני העצמי שלנו, שהיא ללא אותם הרגשות הפנימיים שציינתי, לא הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב, וגם לא עם הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע, בן אנוש רגוע הוא לא מייצר ומפעיל את הרגשות הפנימיים בכלל.
רק כאשר בן האנוש רגוע הוא מחובר לעצמו, לאני העצמי, לזהותו האמיתית, ואז היכולת שלו לפרש את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי יעשה באופן ברור יותר.
הרגשות הפנימיים משתנים וגורמים לבן האנוש להשתנות בכול עת מה שגורם למגוון בעיות אישיות ובריאות.
בן אנוש רגוע הוא לא בעד והוא גם לא נגד, כיוון שאין בו את הרגש הטוב ואין בו גם את הרגש הרע.
המסר במאמר: בעד ונגד, הטוב והרע, הם תוצר של פרוש שגוי של זהות.
בן אנוש רגיש, אמוציונאלי, יצור לעצמו מציאות לא עניינית שבה יש את רגש הטוב ויש גם את הרגש הרע, ואת הבעד והנגד.
בן אנוש רגוע, רציונאלי, יצור לעצמו מציאות עניינית ובריאה שבה אין את הרגש הטוב ואין בה גם את הרגש הרע, אין את הבעד ואין את הנגד.
הטוב והרע, הבעד והנגד, זהו המקור לכל הגזענות הקיימת בעולם.
כאשר בן האנוש יבין, ירצה, ויבנה לעצמו את היכולת לשנות הרגלים שגויים, תעלם המציאות של הטוב והרע, הבעד והנגד, ובאופן אוטומטי תעלם הגזענות הקיימת בעולם. 


אין תגובות: