חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

פולחן על המת

פולחן על המת.
האם הפולחן על המת נחוץ? בכתות, דתות, תרבויות ועמים קיימות אמונות שיוצרות מגוון רחב של טקסים פולחניים רגשיים על המת.
כדי לענות על השאלה האם לטקסים הפולחניים יש בהם ערך, והאם הם תואמים את המציאות האמיתית שבה אנו נמצאים וחיים, רצוי להבין בכמה נושאים עיקריים שקשורים לנושא כמו, התייחסות למוות מבחינה אבולוציונית, קוסמית, רוחנית.
מבחינה אבולוציונית, רצוי להבין ממה מורכב בן האנוש? בן האנוש מורכב מהתודעה והגוף הפיזי, התודעה היא מי שאנחנו.
הגוף הפיזי הוא כלי, אמצעי ביולוגי, שנבנה בתהליך החקירה, הלמידה, וההתפתות האבולוציונית שלנו, וזאת כדי לממש את מהות ומטרת החיים.
כיוון שלחיים יש מהות ויש להם מטרה, הגוף משמש לנו כהשתקפות שלה זקוקה התודעה לשם התיקון, הטרנספורמציה, השינוי והמעבר למודעות עצמית ונצחיות.
מהי תופעת המוות? תופעת המוות מתרחשת כאשר התודעה אינה יכולה להפעיל יותר את הגוף, וזאת כיוון שהוא אינו יכול לתפקד יותר, מוות שנוצר כתוצאה ממצב נסיבתי ו/או בריאותי כזה או אחר.
בעת התרחשות תופעת המוות, התודעה עוזבת ומשתחררת באופן אינסטינקטיבי מהגוף המת.  
מה מהות ומטרת הטקסים הפולחניים על המת? כתוצאה מחוסר ההבנה למי אנחנו ולזהותנו האמיתי בעת החיים ולמהות ולמטרת החיים ולהתרחשות תופעת המוות, נוצרו להן כול האמונות והאשליות.
כתוצאה מחוסר ההבנה למה שקורה לנו לאחר המוות, ואי היכול שלנו להשלים עם המוות והיעלמותו מהעולם של הקרוב לנו, נוצרו להן כול אותם הטקסים הפולחניים.
כתוצאה מחוסר ההבנה למה שקורה לנו לאחר המוות, והפחד מהלא נודע, נוצרו להן כול אותם הטקסים הפולחניים.
למה? בגלל פרוש שגוי לזהותנו האמיתית, בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, אנחנו מייצרים ומפעילים את גופנו הפיזי באמצעות הרגשות הפנימיים שבנו.
כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו, וכאשר מישהו מת, הטקס הפולחני הרגשי מטרתו לאפשר את הבעת הצער והיגון ו/או בתרבויות אחרות את האושר והשמחה.
כלומר, מהות הטקס הפולחני הרגשי מאפשר את הבעת הרגשות, רגשות שמשתקפים במגוון רחב של התנהגויות.
לכן, לטקסים הפולחניים הרגשיים אין כול קשר לתהליך האמיתי האבולוציוני של התרחשות תופעת המוות.
למה? כאשר התודעה משתחררת ועוזבת את הגוף המת, לגוף הפיזי אין בו כול ערך, מה שנשאר לעשות הוא לקבל את התרחשות תופעת המוות ברוגע, כי אנחנו ממשיכים להתקיים גם לאחר התרחשות תופעת המוות של הגוף.
אין כול ערך לטקסים הפולחניים הרגשיים, חוץ מהצורך והנזקקות הרגשית של המקורבים למת להביע את רגשותיהם הפנימיים האישיים, שמשתקפים בהתנהגויות טקסיות פולחניות רגשיות.
מהם הרגשות? הגוף הוא בית חרושת לייצור סמים, רק שאנחנו מכנים אותם רגשות.
הרגשות כוללים בתוכם את החיוביים והשליליים, שגורמים לנו למצבי הזיה, לניתוק מהאני העצמי ומהמציאות האמיתית.
מבחינה קוסמית, לאחר התרחשות תופעת המוות, התודעה שהשתחררה ועזבה את הגוף המת, ממשיכה להתקיים והיא תימצא במרחב הקוסמי, במידה והתודעה לא תיקנה את עצמה עוד בהיותה עם הגוף ובחיים, היא לא תהיה מודעת ונצחית גם לאחר המוות במרחב הקוסמי.
מבחינה רוחנית, לאחר התרחשות תופעת המוות, התודעה שהשתחררה ועזבה את הגוף המת, תעבור לגלגול חיים נוסף והיא תיוולד מחדש, ככה יקרה לתודעה עד שהנשמה תעבור את התיקון הסופי שהיא צריכה לבצע .
מסקנה: מאז שחר ההיסטוריה האנושית, התרחשות תופעת המוות סקרנה מאד את המין האנושי.
הידע להתרחשות תופעת המוות וההסברים לכך קיימים בתת המודע שלנו, והם עוברים אצלנו מדור לדור, אך הם לא קיימים אצלנו במודע, ולכן קיימים להם כיום מגוון הרחב של הטקסים הפולחניים הרגשיים על המת.
כדי להעלות את הידע הקיים בנו למודע, הדבר מצריך מאיתנו לחוות יציאה חוץ גופית וזאת כשעודנו בחיים, יציאה של התודעה מהגוף והחזרה לגוף ולחיים, מאפשרת לנו להיות מודעים להתרחשות האירוע, אבל בעיקר מאפשרת לנו להבין שאנחנו התודעה ותפקידו של הגוף לשמש ככלי.
סיכום: בן האנוש מורכב מהתודעה והגוף הפיזי, בעת התרחשות תופעת המוות, התודעה משתחררת ועוזבת את הגוף המת.
אירוע המוות הוא אירוע טבעי שקיים מאז תחילתו של תהליך האבולוציה.
לכן, רצוי להבין את התהליך ולהשלים עם התרחשות תופעת המוות.
המסר במאמר: הטקסים הפולחניים הרגשיים על המת, הם צורך ונזקקות רגשית שיש לאנשים, וזאת כד להביע במגוון רחב של התנהגויות אישיות וחברתיות את רגשותיהם, אך אין לכך כול ערך וכול קשר למציאות האמיתית.
לכן, רצוי לקבל ולהשלים עם התרחשות תופעת המוות באופן רגוע, רציונלי וענייני, כי לגוף אין כול ערך לאחר המוות.
 

אין תגובות: